google analytics

Sunday, August 10, 2014

wOwDesk!

Іскромсал на стройках рукі,
но нє далі дєнєг, сукі...
(С) Шнур

       Як багато хто вже знає, з 27.06 я став безробітним. Точніше, пішов в одиночне плавання. Одним з наслідків стало те, що ніхто більше не турбується де я буду працювати, не вирішує за мене фінансові і податкові питання. Якби зараз мене спитали, чому аутсорс-компанія не віддає айтішникам "всіх грошей", я б відповів так: тому, що ви живете за кам"яною стіною. У вас є мама, яка вирішує за Вас всі фінансові питання, інша мама, яка опікується вашим психологічним станом, і купа татів, які забезпечують вам все, чого не можуть дати мами. Ну там, тато може "споріть басом, плавать брасом...". Ну ви поняли. Вам не треба вміти споріть басом, Ви тільки код пишіть.
     В дорослому житті все сложнєє. Цей пост буде повний матюків, і він стосуватиметься лише маленького епізоду самостійного ведення бізнесу, хоча цей "бізнес" - просто спроба працювати самостійно - без семи нянєк, в яких, як відомо, 14 цицьок дитя без ока.

      Я працюю через культовий сервіс всіх одиночних пловців - вауДеск. Це така гігантська платформа, яка зводить замовника з виконавцем, і бере відсоток з кожної оплати між ними. Все дуже просто. Сервіс є практично монополістом, щось на зразок ГітХаба для коду. І так же як ГітХаб, маючи купу ресурсів, має уйобочну систему нотифікації, тікетів, і недолуге код ревью, ВауДеск має уйобочну систему оплат, і сапорт, який не заслуговує навіть на звання "уйобочний". Всі, хто плюється від сапорт Приватбанку, чи спілкування з нашими державними органами, зупиніться. Ви просто не спілкувались з сапортом ВауДеска, бо інакше на сапорт Привату ви б молились як на суперпомічний і професійний. Але - все по порядку. Все, що написано нижче, правда. Без гіпербол. Повірте.

Дія перша. Свіфт-код


      Для отримання грошей законним шляхом Вам потрібно надати в банк контракт з замовником на зовнішньоекономічну діяльність. Контракт довго і нудно "вичитується" валютним відділом банку, але врешті решт з Вас попросять включити в контракт, зокрема, реквізити банку, через який до Вас надходитимуть гроші. А оскільки гроші приходять з вауДеску, потрібні реквізити вауДеску. Тут я вперше стикнувся з службою підтримки цього диво-сервісу:

- Добрий день.
- Добрий день.
- В мене є проблема з отриманням грошей.
- Добрий день. Як Ви сьогодні почуваєтесь? У Вас все добре?
- Так. Мені потрібно отримати гроші, і для цього мені потрібні реквізити банку, через який ви пересилаєте мені кошти. Можете надати?
- Ми дуже раді, що ви звернулися до нас!
- І? Реквізити дасте?
- Нам дуже шкода, що у вас проблеми. Ми розуміємо як це важливо для вас.
- Будь ласка, які реквізити?
- Дайте мені хвилинку.
...
Після нної відповіді ти розумієш, що говориш з кіберорганізмом, і намагатись виудити з його щось корисне - "собі дорожче". Повторюючи, як попка, одне і те ж саме запитання, я врешті решт задовбав цей набір написаних хворими на голову програмістами ботів, і добрався до якоїсь баришні, в якої принаймні була аватарка. І відбувся в нас з нею такий діалог:

- Добрий день, мені потрібно...
- Я розумію наскільки це важливо для вас. Мені дуже шкода, що у вас проблеми. Як Ви сьогодні, все добре?

Блядь, і ти Брут Бот! 

- Ні! Недобре, я скоро пастись в парку піду, бо грошей вже півтора місяці не бачив!
- Я розумію. Дайте мені хвилинку будь ласка.
...
- Що у вас за проблема?

Хвилин за 20 таких розмов, я скаженію, але результат є:

- Ми зможемо надати Вам ці дані, коли Ви натиснете "Перевести Гроші" в нашому новому суперєбанутому суперкрутому інтерфейсі.До цього - ні.
- Добре, зараз натисну.

Заходжу, а кнопка - сіренька. Я вже і так і сяк - сіра. Не натискається. Сесія сапорт вже закрита, і я відкриваю нову. Після 10 хвилин спілкування зі дівчиною на ім"я СкриптНаПерлі, відповідь є:

- Ви зможете натиснути цю кнопку через 6 днів після того, як Вам заплатили.
- Що?? Чому це?
- Ну розумієте, ми маємо впевнитись, що з Вашими грішми все гаразд.
- ??... Але після того Ви дасте мені реквізити банку, через який переводяться гроші?
- Звичайно. Після того ми видамо Вам документ, який видаємо всім фрілансерам по факту виконаних робіт.
- І там будуть реквізити?
- Так. Після того ми видамо Вам документ, який видаємо всім фрілансерам по факту виконаних робіт.
- Бо мені в банк потрібні реквізити...
- Я розумію. Після того ми видамо Вам документ, який видаємо всім фрілансерам по факту виконаних робіт.
- До побачення.
 Після того я прочекав 6 днів, щоб вауДеск прокрутив мої гроші. Кнопка стала зеленою, я її натиснув, і знову написав в сапорт. Після Н ботів, сапорт сказав:
"Значить заходите в менюху, і тиснете "Acceptance Document".
Заходжу. В документі написано дослівно наступне: 
Моє ім"я.
від кого
сума.
Занавєс. Точніше, нова сесія з сапортом:
- Мені потрібні реквізити банку. Ре-кві-зи-ти, йоб вашу мать!! Скільки раз говорити! В акті їх нема. Я ж Вас питався 10 разів.
- Я розумію як це важливо для вас. Як у вас справи?
- Хуйово. Дуже хуйово. 
- Нам дуже приємно, що Ви звернулись до нас. Дайте мені хвилинку...
... (ще кілька пояснень, і нарешті людина)
- Добрий день. Що у вас сталось?
(пояснюю все заново)
- Я розумію як це критично для вас. Я прочитала ваш тікет. (та ви шо?? навіщо??). Треба відкривати тікет на фінанси, ми таку інформацію не можемо дати.
Фінансовий тікет провисів 5 робочих днів. Після кількох нагадувань на сапорт і в тікет, хтось відписав - "Такої інформації в нас немає. Ми відправили гроші, and that's it."

Занавєс.

Дія друга. Ідентифікація лічності

      Уж вєчєр блізітса, а Гєрмана всьо нєт! Де мої гроші?? Нехай вауДеск не дає реквізитів, але нас так просто не візьмеш. Ми нарід смєкалістий. І я пішов в банк.

- Давайте зробимо так. До Вас мали прийти мої гроші. Візьмемо транзакцію, там же видно звідки гроші, от і впишемо їх у контракт.
- Без проблем. Тільки я не бачу жодних надходжень.
- Хмм.

Відкриваю я Одеск, а там - 
Гроші вернулись. Ми зняли з вас 55 баксів за те, що вони вернулись.
Думаю, зараз як в Приваті - клікну "Деталі", і там - причина. Ну може рахунок невірно вказав, абощо. Клікаю і бачу:
Сума така-то повернулась назад до Є.К.
І я зв"язався з сапортом.
- Добрий день. Як ви сьогодні?
- Чудово. Мені не пройшов платіж. Можете сказати чому?
- Звичайно! Ми розуміємо як для Вас це критично. Дякуємо, що звернулись до нас.
- Скажіть чому. Причина?
- Ми будемо раді Вам допомогти. Дякуємо, що чекаєте.
...(5 хв розмов з ботами)
- Таке може статись, наприклад, через ліміти банку.
- Це малоймовірно. Банк взагалі не бачить транзакцій - ні успішних, ні відкинутих.
- Так. Я розумію, наскільки це важливо для Вас. Дайте мені хвилинку.
...
- Значить, так. Таке може статись, наприклад, через ліміти банку.
- Я вже пояснював. Якби так було, банк би бачив, що він реджектнув. А він не бачить.
- Ааа. Зрозуміло. Але. Таке може статись, наприклад, через ліміти банку.
- Дякую. До побачення.
- Гарного дня! Нам так важливо що...
- Ідіть нахуй, срані боти.
Тут діла не буде. Тре перевірити реквізити через меню. Може щось не так вказав. Заходжу, а там... рахунок обрізаний (є останні 4 цифри), банк - обрізаний. Перевіряти по факту нічого. Зате можна додати новий "метод оплати". Додаю. Додаю ретельно, перевіряючи кожну цихру, водячи пальчиком по рядочках в папірцях. І ось результат - ледь помітна іконочка - знак оклику: 
Ім"я у вказаному рахунку не відповідає імені в акаунті вауДеску. В нас нова політика - має бути те саме.
Ну ясно. Ну не буду я паспортне ім"я YEVGENIY ліпити при реєстраціях. Пишу просто - Eugene. Але ок, зараз поміняю. Йду в Accont Settings, міняю, сабмічу - ноль на масу. Ще і ще раз. Ніхуя. І тут я розгледів ледь помітний ворнінг при сабміті форми:
В нас нова політика. Ваші зміни вимагають перевірки особистості, і на це піде 48 годин. Ми вам позвонім.
Йоли. Я зайшов по хттпс. Я маю можливість переказувати офігенні суми. І вони все ще думають, що я - це не я??
За дві доби мені прийшов лист, в якому було написано, що якщо я готовий пройти процедуру ідентифікації, я маю відкинутись на спинку крісла, і... приготувати наступні документи:
- Відсканований в кольорі паспорт з фото
- Відсканований рахунок за комуналку (!), де буде моє ім"я.
- Або відскановану виписку з банку з моїм іменем, але свіженьку.
Я закрив вікно. Відкинувся на спинку крісла, і сказав:
Йоб вашу мать. Та скільки ви можете наді мною збиткуватись?? Які нахуй рахунки за ком. послуги?? 
І ще багато чого сказав. Взагалі, я не ругаюсь матом при жінках. Але вони такі милі, і так добре вміють слухати, що розповісти це більше нікому. А розповісти це без мату - нереально. Говорив 20 хвилин. Стало легше.

В офісі я зісканував якийсь папірець з банку і паспорт, і знову відкрив вікно перевірки документів. Яке після заповнення довжелезної форми відповіло:
Дякуємо Вам. Ми все записали. Перевірка Вашої інформації займе в нас від 7 до 10 робочих днів (!!!)
Что, простітє? 7-10 робочих днів, щоб перевірити, що я - це я? Я колись думав йти в Карпати біля кордону. Так от, для запиту на перебування в прикордонній зоні порібно надіслати факс в прикордонний загін в якусь сраку. Відповідь зі сраки приходить менш, ніж за добу! А тут - 10 робочих днів?? Ну ок...

     В цей момент, вауДеску, видно стало соромно, що він єбанутіший за прикордонслужбу, і він одуплився за 5 днів замість 10, приславши мені листа, в якому було написано, що я - це я. І я зайшов в менюху, щоб натиснути таку солодку кнопку "Get Paid".

     Кнопка була зелена. Лишень маленький напис під нею занепокоїв мене. Від сповіщав, що натиснути її я зможу... через 4 дні. Без жодних пояснень. Просто "через 4 дні.". А поки - сосітє лапу...

Це все на поточний момент. Прочекавши 4 дні, я натиснув кнопку, і чекаю на результат.
Нагадую, що вся ця історія - лише для отримання SWIFT-коду з 9 літер, і в її фіналі грошей в мене все одно не буде. Після того буде тривалий процес перепідписання і перевичитування контракту банком, якому стопудово все доведеться пояснювати по новій. Що і зрозуміло, оскільки вони вже встигли по кілька разів забути все, що я їм говорив.

Я не розумію вауДеск. За його незрозумілі необгрунтовані правила. За антилюдський сапорт, задача якого - вимотати клієнта, що їх годує. За те, що прокручує мої гроші, прикриваючись "процесами". За те, що бреше і не слухає користувачів. Якщо так піде і далі, невдовзі його власники, думаю, будуть добувати білки, жири, та вуглеводи на смітниках. Туди їм і дорога :)

1 comment:

Unknown said...

як говорить стара Даоська мудрість - без лоха і жизнь плоха.