google analytics

Saturday, January 4, 2014

Обмін досвідом

     Під час канікул в голову часом приходять якісь дуже загальні думки, від яких я не можу відкараскатись. В часи моєї роботи в одній совковій-пресовковій конторі в нас було таке поняття як "обмін досвідом". Це виглядало наступим чином. Інженери з однієї області Контори їхали в гості до інженерів аналогічного відділу іншої області, де дивились як в них організована робота, і як вони вирішують ті самі задачі. "Яка з цього користь?" - скажете Ви. "Що, погуглити не можна?". Роки досвіду переконали мене, що ні, не можна. Це насправді дуже потрібна річ, яка зараз в зовсім несовкових конторах дуже часто ігнорується. І даремно. Наведу один приклад.
    Одним з напрямків моєї роботи в Конторі була розробка різноманітного і дуже різнопланового софту для автоматизації роботи. Зокрема, білінгової системи за Інтернет-послуги. Оскільки з програмістів я був один, то на мене щодня валився вагон запитів по телефону, емейлу, або просто на словах. Частину з яких я через перевантаженість просто drop-ав, за що мене часом матюкали телефоном оператори і райони області - користувачі системи. Частину розумів невірно. Частину забував що вже зробив. При цьому весь код всього софта зберігався в мене на компі, з бекапом на одному з серверів. Так от - до чого це я? А до того, що мені жодного разу не прийшло в голову абсолютно очевидне зараз рішення - поставити трекінг-систему для тікетів, і version control system для коду. Та сама історія була і з заявками в службу тех. підтримки. За роки ми не спромоглись встановити трекінг-систему, яка б відслідковувала шлях заявки. Нікому просто не спало це на думку. Якби хтось із нас попитався в людини, яка стикалась з трекінг-системами і VCS у подібних ситуаціях - рішення, скоріш за все, було б знайдено швидко.
    При цьому я більш ніж впевнений, що в Конторі і досі використовуються якісь самопальні заявки на папері чи в файлах, які спричиняють хаос і море бюрократії. Бо так звикли, і ніхто не підказав як правильно, і як це давним-давно робить весь світ. 
     Ладно, Лишимо контору, і візьмемо Львів. Система електронних звернень - ніби і перспективна штука, але знову якийсь ужасний велосипед, замість дати можливість людям заливати тікети на відсутність води, забитий унітаз, чи ремонт дороги під вікном. Прозоро, швидко, стандартно - що ще потрібно?

        Не варто ігнорувати такий обмін досвідом. Це важливо! Дуже корисно побачити як аналогічні задачі вирішують інші люди, і перейняти корисний досвід колег. Речі, які здаються очевидними одній людині, можуть бути зовсім неочевидними для іншої людини, що виконує аналогічну роботу.

1 comment:

Unknown said...

+1 сам би кудись сходив досвідом обмінятись ))