google analytics

Thursday, December 24, 2020

Вангую!

Якби мені рік тому сказали, що вірус може настільки змінити людство сучасному світі, я б довго сміявся. Якби мені рік тому сказали, що це триватиме довше, ніж до травня 2020 року, я б сміявся ще довше. А тепер я маю відчуття, що це не просто надовго, це - назавжди. Пандемія може назавжди змінити самі принципи існування і розвитку людства.

 

    Перше і головне - віддалена робота і віддалене навчання. Раптом виявилось, що дуже багато професій не вимагають фізичної присутності людей в офісах, і більшість студентів і школярів можуть вчитись дистанційно. Здавалося б, як каже один мій друг, і шо? Теж мені тектонічна зміна! Ну будуть люди працювати і вчитись з дому. Що це змінить? 

     А насправді, згадайте-но, чому 90% принаймні активного молодого населення живе у великих містах. Правильно - там є робота, там є школи і університети. Оскільки пандемія довела, що люди нормально вчаться і працюють дистанційно, величезні кампуси мегакомпаній, просто офісні центри, і навіть університетські містечка - можуть виявитись непотрібними і спорожніти. Це в свою чергу вплине і на трудову міграцію. Який сенс якомусь дизайнеру чи айтішнику їхати в Цюріх працювати на Гугль, якщо те саме він може робити з умовного Золочева? Сенсу небагато, і деякі мої знайомі вже повернулись, а деякі вже про це замислюються.

    Далі - більше. Оскільки міста припинять бути центрами тяжіння для людей, люди розповзуться по країнам більш рівним шаром, що призведе до більш рівномірного розвитку територій, і занепаду великих міст. Скажіть будь ласка, чому убита однушка біля метро в Києві чи Сан-Франківську має коштувати дорожче, ніж будинок в Золочеві, чи ранчо десь в Монтані? Єдина причина цього в тому, що в Золочеві і Монтані немає роботи, як наслідок там не живуть молоді працездатні люди, а як наслідок цього там немає взагалі нічого - ні сервісів, ні нормальних шкіл, ні магазинів, ні всього решти. Як тільки люди зрозуміють, що жити можна будь-де, країна має автоматично децентралізуватись, віддалені райони мають стати більш обжитими і зручними, а загалом цивілізація має стати більш рівномірною. Що є загалом плюсом, але для власників нерухомості (особливо офісної) в містах в мене, як то кажуть, погані новини :)

   Транспорт. Оскільки мільйони людей не будуть з'їжжатись до міст на роботу вранці, і роз'їжжатись по домівках ввечері, розвантажаться автошляхи і громадський транспорт. Абсурдність поточної доковідної ситуації в тому, що в багатьох країнах люди витрачають на добирання по чотири години на день. Мільйони людей пихтять в нескінченних заторах лише для того, щоб приїхати на робоче місце. Якщо робоче місце вдома в клуні, це стає непотрібним. Доречі, це знову ж таки вплине на привабливість периферії як місця проживання.

   Що ще? Ах, здається, на перше пророцтво вистачить. Я ще молода баба_ванга, швидко стомлююсь!

No comments: