google analytics

Sunday, December 16, 2012

Дзвінок. Триллер з хепіендом

Ви знаєте, шановні читачі, що "сучасний" радіодзвінок - це, пардон, какашка ? В ньому завжди несподівано сідає батарейка, ємність якої залежить навіть від температури за бортом. Крім того, особисто в мене такий дзвінок спрацьовував взагалі через раз, можливо через велику (до 6м) відстань між кнопкою дзвінка та бібікою.
І тому ми нарешті вирішили здійснити давню Іванчину мрію про справжній старомодний тру-дзвінок від 220в і на дроті. Тут не повинно було бути жодних проблем - оскільки Іванка була рушійною силою ремонту, робочі під час оного заклали дріт під дзвінок до загального коридору. Просто двожильний кабель - один кінець висить в квартирі над входом, другий - змотаний в клубочок чекає на свій час в коридорі біля кнопки.
І от, в день, коли інші робочі, через три роки після перших робочих, прийшли робити дзвінок, вже під вечір я отримав дзвінок:

- Євген, а де тут 220 ? Я бачу лише дві жили, що йдуть зі стіни на кнопку.

Хм, там їх дійсно нема. Я щодня по 10 разів бачу цей дріт - жили там всього дві, і це очевидно ті самі жили, що я бачу по 10 разів біля уявної кнопки  дзвінка в коридорі.
-  То як ? Тягнути від коробки ?
- Та тягніть, що робити. Тільки без руйнацій будь ласка - там новий ремонт.
Виматюкавши в душі перших робочих за те, що не передбачили живлення для дзвінка, я продовжив роботу. І години через дві майстер по дзвінкам знову подзвонив:
- Євген ? Ми все підключили, а дзвінок не дзвонить. Це точно той дріт ?
- Та той, той. Як не дзвонить ? А ви його прозвонювали тестером ?
- Так. І тестером, і не лише - глухо.
- Бути не може
- Може він обірваний ?
- Хмм... ну хіба ті йолопи під час ремонту обірвали свій жеж дріт. Малоймовірно.
- Є лише один варіант - ми просвердлимо нову дирку, і проведемо новий дріт.
- Та добре. Дивно де той подівся, але якщо ви точно впевнені - робіть.
На тому і порішили. Оскільки вже було темно, вони пішли додому, а я про це забув аж до неділі, коли в мене вийшла вільна хвилинка, і я вирішив таки розібратись з тим дротом.
А як розібратись ? З часів роботи в телекомі я знаю, що дріт має дзвонитись, тож першим ділом я пішов до кнопки, скрутив жилки докупи, і поліз на табуретку дзвонити дріт. 
Я людина обережна - спочатку переконався, що дроти, які майстри проклали прямо по ремонту (пі...си!) до коробки - висять у повітрі,і  впевнено взявся пальцями за дроти до кнопки...
 

І тут мене як шибане 220 ! 
Отямившись, думаю - звідки ??! Може конденсатор який ? І я тицьнув в дроти викруткою. Іскри, автомат вибило...

Стоп. Це вже містика - дзвінок лупить мене струмом, не будучи під"єднаним до силових дротів. Може вони дріт який інший туди запустили ? Відкрутив дзвінок від стіни - ні, дріт той самий. Порівняв - дріт біля кнопки і на місці дзвінка в квартирі - явно той самий.
Стоп. Якщо є двожильний дріт, на одному кінці якого жилки скручені між собою, то на іншому кінці струмом бити не може. Заліз я на драбинку, глянув в коробку, і все стало ясно - ось вони - в коробку з боку дзвінка заходить дріт, і він дуже схожий на того, хто вдарив мене кілька хвилин тому. Так ось звідки тут 220 !
І я став думати. Дріт в дзвінок заходить лише один, і на ньому очевидні 220 вольт. Але ж це неможливо ! По-перше, якщо лупить мене, як на цих дротах без жодної ізоляції позавчора працювали майстри ?? І якби вони знали, що там є 220, навіщо тоді тягнули живлення від коробки - ось жеж воно висить - непід"єднане.
Ну, думаю, це вже містика... І я вирішив подзвонити майстру, Майстер  руку давав на відсіч, що ніяких 220 там не було і бути не могло, бо він цілий день ті дроти крутив, і досі живий. Через декілька хвилин розмови,  проаналізувавши все, ми дійшли згоди, що в моїй квартирі коїться щось потойбічне, і мабуть час викликати агента Малдера з ліхтариком.
Це було схоже на хитрий баг у програмі, коли ти не розумієш що коїться, але знаєш як це обійти (пустити нові дроти на електрику і на кнопку). Якщо часу чи бажання розбиратись нема, ти робиш workaround і кидаєш досліджувати причину, але тоді в твоїй душі надовго поселяється сумнів. Або ти плюєш на терміни і швидкість, і продовжуєш обряд ікзорцизму, аж доки не виженеш бєса з коду, і не зрозумієш який жеж ти баран...

І тут я застосував метод, який знову ж таки популярний в програмуванні. Якщо попередня версія працювала, а сьогодні все поламано, треба перш за все подивитись diff, а не курити неправильний кусок, аж поки в очах не почорніє.
І я згадав,  що різниця в тому, що перед роботами я для продзвонки кабеля скрутив докупи жили біля кнопки... Евріка !
Робочі, які робили ремонт, зробили все правильно - вони заклали і сигнальний дріт, і дріт живлення в одному, просто кнопка в цьому ланцюжку виконує функцію вимикача - вона замикає дроти, і на дзвінок йде 220 вольт, які я і зловив рукою. Вони не просто проклали дріт, а, знаючи як включаються дзвінки, повністю підготували нашу квартиру до цього. А майстра, який ставив дзвінок, не било струмом тому, що він перед цим не скрутив дроти на кнопці, як це зробив я з метою продзвонити кабель...

No comments: