google analytics

Thursday, June 12, 2014

"Чому ти йдеш?"

    Чому я йду з фірми, яку люблю, і якій я присвятив 9 років життя? З Компанії, якою я цілком заводолений, і яка дала мені друзів, досвід, і море позитиву. Кар"єра в якій складалась дуже успішно, особливо як на людину, яка ніколи не ставила це на перші місця в списку пріоритетів.
      Це питання я чую останнім часом аж занадто часто. Відповіді не завжди вірять, але в цьому пості я ще раз сформулюю її. В тому числі для самого себе.

       Я ніколи не був нормальним працівником. Точніше, був, але дуже мало - поки не обдивлюсь і не обживусь на новому місці. А далі я ставав свого роду фанатиком. В мене не було божевільного вогнику в очах, я не бігав коридорами, не влаштовував істерики (ок, влаштовував, але нечасто), не створював видимість бурхливої діяльності. Це тихий фанатизм, який малознайомі зі мною люди часом навіть приймають за пофігізм. Пофігізм - взагалі дуже зручна маска для фанатиків.

        Але насправді, я завжди любив працювати, і робив це самовіддано, не дивлячись на годинник, посадову інструкцію, на те як працюють інші, на керівництво. Можливо, таку звичку виробила стара робота, де ми терпіти не могли Систему і стиль керівництва, але при цьому фанатично любили свою справу. Якщо ти розумієш Систему, і можеш щось змінити на краще - зроби це. Навіть якщо це не входить до твоїх обов"язків. Навіть якщо тебе за це виграють. Зроби, бо це потрібно, тому що ти це відчуваєш, і лише це - важливо.

      Дивно, але цю рису вдалося зберегти після десятків років.

   Це цінують. Переважна більшість керівників, які мені траплялись, цінували такий підхід, хоч і часто-густо грали мене по дрібницях. Але в довгостроковій перспективі це завжди приносило дуже добрі результати. Не доводилось ані просити підвищення зп, ані випрошувати чи вибивати посади. Все це приходило саме.

     Бути фанатиком - цікаво і весело. Це не порівняти з роботою від дзвінка до дзвінка за гроші. Це - дельтаплан в порівнянні з електричкою. Такий стиль роботи дає справжній драйв і радість від процесу праці і вдосконалення Системи.

      Але є небезпека. Дельтаплан дає драйв, швидкість, і красиві пейзажі, але він - небезпечніший за електричку, і ним важче керувати. Інакше не буває. Закони збереження чогось там, знаєтє лі. Часом  таке ставлення до роботи призводить до ситуації, коли роботи починає бути забагато. Кинути її ти не можеш, а міняти ставлення на пофігістичне - не хочеш. Щось таке сталося і в мене.

     Останнім часом я почав сильно стомлюватись, розпаралелившись на занадто багато різних задач, і намагаючись все зробити добре. Це дуже важко. Це втомлює. Ця втома не лікується ні сном, ні відпусткою. Спочатку мені довелось майже кинути спорт, а потім і скоротити час на родину, не кажучи вже про себе. З часом ситуація в цьому плані ставала все гіршою. Я зрозумів, що сам вийшов за рамки розумного фанатизму. Потрібно вчитися говорити "ні". Неможливо трахнути час. Дельтаплан став погано керованим, і тому з нього потрібно вчасно катапультуватись. Тим більше, диспетчер сказав, що пілот дельтаплана з мене - так собі. Диспетчеру завжди видніше:)

      Мені завжди цікаво було як виглядає дауншифтер, і що він відчуває. Тепер дауншифтером стаю я сам. Деякий час я збираюсь побути простим "солдатом". Без купи відповідальності, "комітментів", і нескінченних перемикань контексту. Мало хто може дозволити собі дауншифт, бо він майже завжди призводить до фінансових втрат. Таке нечасто буває, але мені пощастило зробити це, не втративши в грошах, тож при експерименті жодна жива істота не постраждає. Крім, хіба що, мене самого.

       Дякую всім, хто працював поруч. Це були хороші роки.