google analytics

Monday, October 6, 2014

Соціальна реклама

Останнім часом мені здається, що дорослим дядям і тьотям потрібно пояснювати деякі речі. Пояснювати, використовуючи зрозумілі цільовій аудиторії категорії.


Наприклад, те, що

Паркуватись на переходах не можна


Я можу поставити 100 баксів на те, що багато з тих, хто таким чином ставить авто, не розуміють що в цьому поганого. І "Заборонено ПДР" для них - порожній звук. А якщо пояснити їм це так:
Тут дорогу переходять багато дітей - через дорогу школа. Ваше авто затуляє їм огляд при переході, і не дає можливості водіям побачити їх. Тому припаркована тут машина - потенційний вбивця. На цьому перехресті не раз траплялись подібні трагедії.
Останнім часом я так і роблю в своєму районі. Вірю, що це працює краще за знаки, чи наклейки "Я паркуюсь як мудак".

або те, що

Курити шкідливо


Підозрюю, що це не зрозуміють ті, хто курить. Вони й так це знають.
"Все життя курю, все ок."
"Інакше не можу, все одно помирати!"
"Життя таке."
А що як спробувати пояснити це людині іншим чином. Наприклад:
Якщо Ви курите біля своїх дітей, то вони будуть курити, причому з раннього віку. Ви можете пояснювати їм як це погано 24 години на день, але вони все одно куритимуть. Ви  ж цього не хочете?

Те саме з:

Переходьте дорогу на переходах


Найбанальніша річ, яку можна уявити. Чому я, доросла людина, маю переходити дорогу (принаймні прагнути) в відведених місцях? "Бо так заборонено ПДР"? Пардон, я "срати хотів на ваше ПДР". Тому можна перефразувати:
З Вас беруть приклад діти. Якщо можна дорослим, можна і їм. Так, для Вас це досить безпечно, але діти не настільки адекватно оцінюють ситуацію, і можуть через це постраждати. І тому не робіть так хоча б в присутності малих.
Це працює, так я пояснюю самому собі, чому я стою на червоний, навіть коли немає машин. Бо поруч стоїть школяр чи студент, в присутності якого я чекатиму на зелене, навіть якщо поспішаю.


Ми використовуємо це в побуті, і це працює краще директивних вказівок і уявних покарань. З тими ж таки дітьми:

Йди в душ

- Йди в душ.
- Не хочу! Я чиста! Чому ти до мене вчепилась?! 
Можна повторювати мантру "Йди в душ", або намагатись вводити санкції за не_похід в душ, говорити про гігієну абстрактно, але це - не працює. А що, як пояснити, що колись студентом я підхопив чесотку від когось, хто не мився, і ходив на пари.
- А що таке чесотка? 
- Це така хвороба, коли під шкірою в тебе заводяться хробаки. І повзають там. І чухатись не помагає, бо вони від цього стають дуже люті. А свербить так, що лізеш на стіну. Потім вони роблять під шкірою кубла, причому любять затишні місця типу тих, що є в тебе в трусах. Де утворюються шишки-гнізда, повні хробаків. Які, відповідно, ще більш дико сверблять. Лікується все це довго і важко, а потім на тілі лишаються сліди. Он глянь - тут було кубло хробаків. (все сказане, доречі, чиста правда).
- Добре, я - в душ

Якщо "взглянуть ширєє", то те ж саме стосується і більш глобальних речей:

Не сидіть, склавши руки


Люди чекають дива. Від Януковича,жеків, міськради, ЄС, ТС, US, польових командирів, начальника, і т.д. і т.п. Ось-ось прийде Він, і зробить все заєбісь. Так думає 90+% людей, в т.ч. і освічених і розумних. Або поводяться так, ніби так думають. І ці люди не "совкового покоління", а зовсім молоді. Чому вони такі пасивні - на роботі, вдома, в суспільстві? Можливо, ніхто просто їм доступно не пояснив, що не варто чекати на маму чи месію, котрі витруть нам жоппи, і треба щось робити самим? Я ніде і ніколи не бачив популяризації ідеї активної громадянської і загалом життєвої позиції. Можливо, варто доступно пояснити людям, які за своїм потенціалом гідні бути елітою країни, що жити віскарями, ресторанами, машинами, поїздками, і селфі - це шлях до свого роду деградації? Що наша зруйнована країна виглядала б зовсім інакше якби вони проявляли хоча б мінімальну громадську активність. Що їхній професійний рівень був би зовсім іншим, якби вони прагнули більшого, і вчились, і працювали над собою, а не пливли за течією. Думаю, роз"яснювальна робота в цьому напрямку була б дуже корисною.

Звісно, ця ідея складніша, і її важче вселити в голови, але варто спробувати. Приріст кількості небайдужих людей хоча б на 1-2% дасть величезний ефект.

Висновки


Таких прикладів - греблю гати. Їх спільна ідея - правильна пропаганда для виховання суспільства, підняття його духу і свідомості. Засоби масової інформації можуть бути не лише інструментом зомбування в цілях політичних партій чи комерційних структур. Найкращі маркетингові голови за мільярди баксів займаються тим, що впарюють нам чергового кандидата, чи найтонші в світі прокладки з крильцями. І це чудово працює, рекламні технології зараз відточені неймовірно. Чому б владі, яка ніби-то зацікавлена в розвитку свого народу і країни, не зробити те саме, і не виділити гроші на якісну соціальну рекламу? В рамках якої розтлумачити людям прості речі простою зрозумілою мовою. Якби держава перейнялась такого роду пропагандою і вихованням, це однозначно дало б позитивний ефект. Не одразу, але це хороше капіталовкладення на майбутнє. Однак чомусь цим ніхто не займається. Точніше, прецеденти є, але їх надто мало. Сподіваюсь, так буде не завжди.

1 comment:

errno said...

Все правильно кажете, Учителю. Тіко є пара моментів. По-перше, зв'язок батьки курять -> діти курять не такий однозначний, як тобі здається, скорше навіть навпаки, принаймі про це свідчить мій досвід і досвід більшості моїх друзів. По-друге, соціальна реклама – загалом, хороша штука, але перед тим, як за неї візьметься держава, треба добряче навести лад у державному апараті, бо інакше ми отримаємо совкове УГ (яке буде як мінімум не ефективне, як максимум анти-реклама), розпиляне бабло і тд. Тому, наразі, доведеться не покладатися на державу (твоя ж теза), а робити самим. Ті хто вже роблять – великі молодці!