google analytics

Sunday, November 5, 2017

Чому одні країни багаті, інші - злиденні


Ідея з відео настільки трендова і широкопоширена, що мені аж соромно писати, що я вважаю її абсолютно невірною.

      Кароче все що в ролику повністю тре перевернути з голови назад на ноги :)
Я от думаю, що все насправді з точністю до навпаки, і багаті країни мають некорумповане з розвиненими інститутами Держави суспільство саме як наслідок матеріального добробуту. Я можу навіть це +- д
овести, причому на хлопський розум. Легко уявити себе з зп 2к грн в місяць. Всі там були, а деякі і далі є. І згадати яка була межа бажань і чого хотілося. Хотілось:
  • одні штани на два сезони
  • щоб вдома була санітарна побілка
  • щоб дожити до зп

Далі зп стала нехай 10К. Людина захотіла крім матеріального що? Вірно. Порядку. Організованності довкола. Їй хочеться щоб поліція не відпускала її за 50 грн, а все йшло в касу. Хочеться щоб під'їзд виглядав гарно, і щоб люди не смітили на вулицях. Щоб вдома було не лише просто тепло, а батареї були гарними. Тобто. Потреби вищого порядку народились від достатку, але аж ніяк не навпаки. 
     Ще аргумент. Чому в нас люди не пристібаються в машинах ніхто не думав? Тому що не штрафують? А я думаю що ні. Поки в них в голові як доїхати з А в Б дешево, там немає місця цілі "доїхати з А в Б безпечно і комфортно". В бідних суспільствах ціна життя завжди низька і інакше не буває. Не навпаки - там де ціна життя висока люди багаті, а саме так.
       От взяти мого тестя. Та напевне не лише його, а й більшість батьків, які все життя прожили в умовах дефіциту і черг. Тесть їде плацкартою через всю Україну, вилазить з вагону, в якому з усіх полок стирчать жопи і ноги, смердить тухлятиною і кислим хлібом, і блаженно каже - "то є прекрасно - ввечері сів, вранці вже на морі". І якщо спробувати довести йому, що людині насправді потрібен вакуумний туалет у вагоні, і поїзд, при русі якого реально можна влучити струменем в унітаз, а з поличок щоб не звисали, наче ліани, смердючі ноги  - він мене не зрозуміє. На його орбіті просто не існує таких бажань, бо його в 14 вивезли як худобу на Сибір. В нього немає на це запиту, йому добре і так. А на зміни потрібен перш за все суспільний запит. Люди повинні бути готові до того щоб жити в порядку, а така готовність в них з'явиться лише коли з'являться надлишки грошей. Ви ж не думаєте про Бентлі, організацію власної мистецької галереї, чи проект допомоги нужденним у м. Львові, правда? Я також ні. Але якщо завтра в мене буде зп млн грн, я скоріш за все замислюсь про це. Так зроблять не всі, є виключення, але загалом, в середньому - думки про впорядкування життя є не причиною заможності, а її природнім наслідком.

No comments: