google analytics

Thursday, June 30, 2016

Overbooking

Думки точно матеріальні :)

      Ще не встигли заспокоїтись хвилі на збовтаній постом про погане МАУ ФБ-стрічці, як я і сам став свідком явища з влучною назвою overbooking, про яке я до вказаного поста теж ніколи не чув. Так от. При наявності всіх куплених квитків, вчасній явці на реєстрацію, і навіть якщо у вас є конекшни, може статись так, що на чекіні вам дадуть посадковий тальон з місцем SBY. Я було подумав типу елітне щось, як крутому пацану - так щоб стюардеса з найширшою в світі посмішкою приносила карту коньяків одразу після забирання шассі. А вийшло не зовсім. 

      Просто авіакомпанії часто продають квитків більше, ніж мають місць. Не знаю навіщо вони це роблять, очевидно страхуються від неявок згідно якоїсь статистики. І от потім вам потрібно з таким щасливим квитком ставати в кінець черги, і якщо хтось не явиться на рейс, полетите Ви. А якщо явиться?

Тут починається найцікавіше! Це означає, що авіакомпанія попала в незручну ситуацію, причому не з вини пасажира. І тому вони зроблять все можливе, щоб з цієї ситуації вийти з мінімумом втрат. Воділа автобуса посадив би вас на місце поруч себе, але в літаках так не можна. Проте можна по-іншому. Наприклад, Вас можуть посадити в бізнес-клас. Якщо там забито, як і сталось зі мною, компанія може вмовити інших пасажирів вилетіти наступним рейсом. Причому аргументи авіакомпанії можуть бути настільки вагомі, що я вже і летіти не хотів коли дізнався. Отже, двоє людей, що згодились летіти ввечері, а замість себе пустити нас, отримали по 250(!) євро кешем + обід. Так! Причому замутили це все вони без моєї ініціативи і скандалів, поки я бухав в барі аеропорта. Очевидно, оскільки я мав конекшн, компенсація мені мала б бути вищою, і тому вони вчинили фінансово мудро, хоча за такі баппки я б ще й подяку їм написав, не те що не сварився б.

В результаті я пізнав овербукінг на власній шкурі і кишені, мені обламали хороший день, в який можна просрати чужі 500є, і я приїхав додому вчасно :)

2 comments:

Diak said...

Летіли ми якось з Данії ланкою Білюнд - Амстердам - Київ - Львів, з 10ти годиним нічним лейовером в Амстердамі(так було задумано, на погудіти). Приходимо в аеропорт Білюнда чекінимось і йдемо до гейту чекати літака. ТУт один з колег зауважує що називають наші імена, хз як він зауважив, бо наші прізвища вимовляли супер криво. Підходимо ми до інформації, а нам кажуть, літак перегружений ви сьогодні ніде не летите. В компенсацію вам по 250 євро налом, таксі в готель, готель з вечерею і бухлом, таксі назад зранку, і зранку ви летите Білюнд - Вільнюс(чи Рига, не пригадую) - Київ - Львів, причому Київ - Львів буде той самий що й мав бути, тобто додому попадаєте як і заплановано. Ми канєшно були чуток розчаровані, так як хостел в амсетрдамі був забуканий а в хостелі був власний паб з терасою з виглядом на RLD. Ну але 250 євро здорові стейки і якесь мажорне пиво нашу журбу погасили.

Eugene said...

Ось ось. Виявляється, це явище має назву.