google analytics

Sunday, January 11, 2015

Yevgen the troublemaker

Никто нас не любит за исключением 
налоговой инспекции, 
которая тоже нас не любит.
(С) Ильф і Петров

      Поїздка машиною в Польщу лишила дивні враження. З одного - круті дороги, гарненькі міста, і адекватні люди. З іншого - прикордонники нас не люблять, і ставляться до нас як до третього сорту. І не кажіть мені, що я був недостатньо "найс" - я буваю не найс до людей лише у виняткових випадках. По-перше, поляки не розуміють, що крім їх мови є ще, наприклад, англійська, і мені зовсім не упирається знати саме їх мову при перетині їх кордону. Так само, як я не маю знати тайську при приїзді в Тайланд. Тобто я її поважаю, але я фізично не можу знати мов всіх народів, чиї кордони я перетинаю. Їх багато, я один :)
Але зараз не про це. Мене звати Євген, і я... я фашист. Не той фейковий, яким ДНРівці лякають дітей, а справжній укрофашист. Кінець подорожі планувалось провести в форті першої світової війни Бортек. Я довго паркувався, проігноривши пораду штурмана поставити авто мордочкою ло шлагбаума і піти в форт. Не було би проблем. Але я розвернувся і став обличчям до поляків, яких, доречі, довкола не було ані душі. Повернувшись, ми побачили поруч себе смішну машину, за своєю вінтажністю схожу на самоход першородного вікінга Бурчика. Питань нема - прикордонна зона, це - їх робота. Знову суцільна польська, або настільки ламана ангельська, що зрозуміти майже нічого неможливо. Паспорти, зелені карти, причина поїздки...

А потім як грім серед ясного неба:
- Пана самоход?
- Пана.
- Що за прапор?
- України.
- А той інший?
- УПА.
- Пан знає що робило УПА в Польщі?
- Різні речі...
- Які?
- Я в курсі, що у вас це не в пошані, але...
- Це - протизаконно. Це - пропаганда нацизму! Все одно що повісити свастику!
- Кам он, я нічого не пропагую. Це просто прапор в машині, він там висить...
- Це - заборонено. Ви в Еуропі!
- Правда? Я не знав. На кордоні мені нічого не сказали.
- Не знав??
- Ні.
- Паспорт!
Стражі сіли в свою таратайку, і довго кудись дзвонили, не в силах прийняти рішення що робити з фашистом самостійно. Поки ми витирали ноги від липучої польської багнюки і приколювались, що стражі зараз отримають директиву шльопнути нас і прикопати в форті. Благо місця там вистачить на цілу армію фашистів.

Нарешті хвилин через 15 вони виповзли з самохода і віддали документи. Тож тепер, можливо, я у польських базах - пропагандист нацизму, а мій "самоход" - знаряддя фашизму.

P.S.
Що забороняти і дозволяти - справа поляків. Я лише гість, і маю виконувати їх правила. Впевнений, що якщо ця символіка заборонена - вони мають на це право. Прикордонники були коректні, претензій до них немає. Але оскільки ця ситуація була дуже неприємною, і могла закінчитись ще гірше, варто це врахувати при наступних візитах в Польщу, та й не лише в Польщу.

6 comments:

Alexander S said...

Ох, Женя, вмієш ти знаходити такі історі собі на голову :-) Тобі сказали, що внести тебе до якоїсь бази? Думаю, якби внести, то мали б сказати, це є Еуропа.

До нас раз домахались із-за ножа в бардачку, приблизно такого типу: http://zbroya.info/storage/medias/2013/08/23/13/Bear-Grylls-knife-review.jpg

Так само все було, ламана англельска, українська і все таке: "нашо пану ніж", кажу "кухонний ніж". Ну то правда для бутербродів ніж. 10 хвилин бігали консультувались, але пропустили і не забрали.

Eugene said...
This comment has been removed by the author.
Eugene said...

Це трохи інше, Саша. Це для них образа, а я навіть про таке не думав. Якби в мене знайшли ніж і прикопались - я б лише посміявся, бо це дуже просто пояснити. А тут справа реально погано пахла.
Крім того в мене ще й була деяка проблеа з "легендою".

Щодо проблем на голову - ти правий. Я перейменував пост :)

Alexander S said...

Цікаво ще, чи це дійсно існує така заборона, як закон, чи це "особисте ставлення" стражів порядку.

Бандера антигерой для поляків, але він боровся, власне, з ними самими, то ще невідомо хто які методи використовував. У нас же не заборонений біло-червоний прапор.

Крім того, що ніде, можливо, не написано про заборону використання саме цих кольорів. Я навіть у нас не знайшов такого закону, який би забороняв, скажімо, нацистську символіку, допоки ти не робиш демонстрації чи там закликів якихось публічних.

Лише знайшов http://zaxid.net/news/showNews.do?sud_skasuvav_zaboronu_radyanskoyi_i_natsistskoyi_simvoliki_u_lvovi&objectId=1287229.

Eugene said...

Саша, моя думка збігається з твоєю слово в слово. Я написав запит в їх прикордонну службу. Хоча я вважаю, що приїжджати з цим прапором на їх територію було з мого боку некоректно, прикордонники - державні люди, і якщо такого закону нема - вони б мали просто пояснити мені ситуацію, і попросити більше так не робити. А не оперувати термінами "незаконно" і "пропаганда нацизму".

Eugene said...

я не один такий:

http://zik.ua/ua/news/2014/10/23/polska_prokuratura_vzyalasya_za_studentiv_z_ukrainy__za_foto_z_praporom_upa_534131