google analytics

Friday, September 22, 2023

Овнершип

Ось і настав вечір п'ятниці - час, коли всі притомні люди видихають, забувають про робочі клопоти, і намагаються відпочити. І лише кілька відсотків людей в цей час підходять до компа, відкривають інтерактивну картинку з Піськами, і дивляться на їх плавний рух. Здавалося б - від цього не залежить моя зарплата, ніхто не просив мене цього робити, і тим не менш - я дивлюсь на Піськи. Точніше, на те, що від них залишилось...

 Так. Це Графана. А ви що подумали? Піська - це спайк на графіку,  що свідчить про нестабільну роботу Системи, і це не давало мені спокою останній місяць. А тепер Пісєк немає - замість них лише спогад, і це зробив я. Не лише я, звісно, але саме я драйвив цей процес, і саме я тепер отримую моральне задоволення від споглядання плавного руху там, де ще місяць тому стояли ріденьким парканом Піськи.

    Це буває не лише на роботі. Роки тому, коли я вперше оселився в своєму будинку, Іванка часто питала мене чому я не допомагаю її татові в підвалі. Тоді я ще не знав мудрого слова "овнершип", але я пам'ятаю, як тоді відповідав їй, що я не відчуваю це своїм, і як вона від цього висаджувалась. Минули роки, і вона певно дуже б хотіла, щоб я нарешті виліз з усіх цих підвалів. А пізно. Овнершип.
    Це відчуття доступне не всім. Мало хто може зрозуміти людину, що кілька тижнів щовечора спускається у підвал, йде в найвіддаленіше приміщення, відкриває важчезний люк, бере ліхтар, і півгодини дивиться як тече по каналізації гівно. Погодьтесь, це задоволення лише для обраних. Для тих, хто сам зремонтував цю каналізацію, і тепер вона для нього не просто труба з гівном.

    Овнершип з'являється нізвідки, мало в кого, і в рандомні моменти. Я роками думав як можна стимулювати це в людях, і дійшов висновку, що це неможливо. Я майже ніколи не зустрічав цього на роботі з часів роботи в Укртелекомі, але це саме те, що я вважаю найпотужнішою якістю в колег по цеху. Відчуття, що це - твоє, що ти за це відповідаєш, що ти в це вклався - дає людині мотивацію, яку не можна порівняти ні з чим. Такі люди менше  стомлюються, рідко вигорають, і не особливо радіють п'ятниці. Всі дивуються їх роботі в неробочий час, чи фарбуванню стовпців у свій вихідний. А секрет в тому, що вони просто займаються тим, що приносить їм внутрішню гармонію, і наповнює замість спустошувати. А від цього не потрібен відпочинок.

За Овнершип!

No comments: