google analytics

Sunday, December 14, 2014

Чому лоукост називається лоукостом

 Після останньої подорожі лоукостом Віззейр, я можу зрозуміти чому лоукости коштують дешевше. Все нижченаписане - мої особисті враження, які жодним чином не претендують на абсолютну істинність. Отже, по пунктах.
  1. Реєстрація - лише онлайн. Тобто можна і не онлайн, але за це потрібно доплатити. Не згадаю скільки, але сума вельми суттєва, особливо якщо подорожують троє, як майже завжди буває в мене. Не те щоб це було сильно напряжно, але я б з набагато більшим натхненням прийшов на чек-ін з паспортом, і отримав посадковий талон з рук посміхненої чек-інерши, ніж парився довгим і нудним заповненням онлайн-форм, а потім все одно йшов чекінити багаж.
  2. За багаж, доречі, теж потрібно платити. 400 грн за один айтем в один бік. Не те, щоб це було дуже багато, але 800 грн за один чемодан - це таки неслабо. Правда, в Віззейра чемодан може важити до 32 кг, але на практиці я рідко зустрічав адекватних розмірів чемодан з такою вагою. Якщо Ви вже напхаєте 32 кілограми в чемодан, і зможете дати йому раду - Вам і літак не конче потрібний. Ви такий сильний, що сам собі літак.
  3. Після онлайн-реєстрації Вам видається посадковий талон, на якому немає місця. Для мене це один з найгірших моментів лоукосту. Здавалося б - фігня. Але. Це автоматично створює чергу на посадку, і давку в кулуарах. Виглядає це доволі принизливо і комічно, і відбирає купу часу і нервів. Але Бог із ним - переживем. Найгірше те, що якщо Ви летите втрьох, ви хочете сидіти разом, а у випадку такої лоукост-посадки це легко може не вийти. І от якщо це не вийде - веселе життя на наступні 2-3 години Вам забезпечено. А якщо Ви летите з двома дітьми...
  4. В літаку Вас не годують. Взагалі. Не дають навіть води, тож все доведеться брати з собою. Оскільки воду з зовнішнього світу не пропускають секьюріті, її доведеться купити в дьютіку. Можна, звісно, і перетерпіти, але хто літав з дітьми - мене зрозуміє. Краще взяти і воду і їжу, повірте. Хак - брати їжу з собою, а воду купувати вже в аеропорту.
  5. Доречі, на аеропортах лоукости теж заощаджують. Наскільки я розумію, за стоянку і обслуговування літаків авіакомпанії платять аеропортам, тому лоукости обирають аеропорти, скажімо так, нижче класом. Наприклад, далекі аеропорти на зразок Лондонського Лутона, на добирання до якого потрібно чимало часу. З Лондона туди є потяг, але це все одно незручно. Або аеропорти з гіршою інфраструктурою. Наприклад, можуть бути відсутні рукави, і тому пасажирів возять в кращому випадку автобусами, а в гіршому - пішкобусами. Між іншим, ще невідомо що гірше. Але для людини, яка звикла до рукавів, ця процедура дещо схожа на тортуру. Ще мені здалося, що в таких аеропортах більші черги і зліші прикордонники. Злі прикордонники - це напевне ми так попали, але загалом логічно, що рівень обслуговування пасажирів авіакомпанії залежить від ціни, яку компанія платить аеропорту за обслуговування своїх літаків. Принамні, мій досвід від обслуговування Жулян і Лутона - чітко негативний.
  6. Приємні дрібниці. Останній пункт моїх вражень. Дійсно дрібниці. При вході в літак Люфтганза вручає дітям набір для малювання. Скажете, це фігня. Так, само по собі це фігня. Але я через цю фігню не чув скарг і фобій доньки від Амстердаму до Манчестера! А це вже далеко не фігня. Звісно, олівці штука дешева - можна взяти в літак і самим. Але я не впевнений, що для дитини олівці з рук мами однаково привабливі, як з рук блискучої білозубої стюардеси в уніформі. Як поціновувач дівчат в уніформі - можу сказати, що навіть для мене такі олівці вдвічі цікавіші. Презентація має значення.
Нажаль, для себе я зробив висновок, що, як казала моя бабця, "дурно ніхто нічого хорошого не дасть." У випадку лоукост-перевізників дійсно дуже чітко видно на чому ти заощадив. Так, ти летиш тим самим літаком, з тією самою безпекою, але зручності і комфорту - менше. Причому прямо від моменту купівлі квитків. Що і логічно. Хороші речі нечасто коштують дешево, а комфорт коштує грошей. Це на означає, що я проти лоукосту. Це хороша можливість подорожувати за адекватні гроші для широкого кола людей, і я надалі цим користуватимусь. Цей пост - лише спроба оцінити різницю між середнім лоукостом і середнім нелоукостом. І пояснити чому лоукост - дешевше.

2 comments:

Eugene said...

Знайшов цікаву статтю постфактум.
http://davefaq.com/Opinions/RyanAir-Sucks/

Досвід якогось шведа з раяном.

Eugene said...

Ще 1,дуже весела
http://ypjetset.com/blog/businesstravel/the-10-commandments-of-flying-ryanair/