Чотири місяці тому я купив авто, і поки враження новачка ще свіжі, опишу свої відчуття і досвід. Зараз я відчуваю мінімальне право зробити це, оскільки вже майже не глохну, майже не плутаю свою і зустрічну смугу, і майже не пропускаю світлофорів. І да, я проїхав майже 4 тисячі кілометрів (аж не віриться)!
Спочатку - для чого я купував машину. Я ніколи не поділяв любові людей до своїх авто. Я не люблю нескінченних розмов про машини на кухнях, не цікавлюсь їх внутрощами, не шукаю в машині друга чи сексуального партнера. Я живу в центрі Львова, на відстані 23-25 хвилин пішки від роботи, і люблю ходити пішки. Тож їздити на машині в офіс, як робить це більшість колег, сенсу ніколи не бачив. Разом з тим, я терпіти не можу львівські маршрутки, особливо на високонавантажених напрямках, тож колег цілком розумію. Машина купувалась в основному для заміських сімейних поїздок і тривалих подорожей. В тому числі за кордон. З зв'язку з цим машину я планував ставити на парковці офісу, і брати її лише по потребі. Обравши машину за такими критеріями як безпечність не менше 4/4* EuroNCAP, великий багажник, надійність та безпонтовість, я почав набивати перші практичні гулі...
Читайте правила
Одна з найнеприємніших гуль трапилась на трасі Київ-Чоп через те, що я за весь цей час так і не знайшов час повторити правила. Бо ж там написано, що якщо семафор миготить червоним двома лампами почергово, то він не поламаний, а попереджає про потяг на колії. Не знаючи цього, я поїхав вперед, і ледь не втрапив під електричку. Врятувала ситуацію Іванка, яка крикнула "потяг", а після переїзду, здається, тихенько проказувала молитви. Правила я досі так і не повторив...
Що найгірше
Найважче і найстрашніше - їздити в темряві по трасі. Чому? Це просто. На трасі швидкість висока, і тому бачити обстановку потрібно здалеку, щоб можна було на неї адекватно зреагувати. Натомість на трасі вночі не видно більше, ніж на 30-40 метрів, що навіть за швидкості 90 кмч - дуже мало (90кмч == 25 метрів в секунду). Це дуже дратує і тримає в постійній напрузі, від чого сильно стомлюєшся. Фари у всіх машинах навмисне світять вниз, щоб не засліплювати інших водіїв, а вмикати дальнє світло при наявності інших машин - заборонено. В результаті якщо на дорогу перед машиною вийде пішохід, шансів в нього зовсім мало. Додайте сюди дуже погану розмітку, невидимий правий край дороги, велосипедистів в фуфайках чи камуфляжі на узбіччі, і ви зрозумієте, що їздити по темній трасі - свого роду лотерея. Головний приз в якій - доїхати цілим. А якщо ви велосипедист чи фірман - заради Бога, вчепіть на себе якусь лямпочку, чи хоча б катафот!
"Будеш менше пити"
І я так думав, але загалом це - відмазки. Гугль стверджує, що з середнього любителя 50 грам горілки вивітрюються безслідно за дві години. Тож якщо Ви в обід перехилите 50 грам кусочка офісного щастя, Ви не лише не збільшите ризики, але можете спокійно дихати в лице ДАІшника. Тож при бажанні випити руль не стане перепоною. Ясно, що приймати безпосередньо перед сіданням за кермо, відчуваючи вплив алкоголю, чи будучи вже за кермом - неприпустиме варьяцтво.
Габарити
Якщо Ви думаєте, що на стоянці машина просто собі стоїть у цілковитій безпеці, Ви помиляєтесь! Наразі я торкнувся корпусом інородних тєл лише тричі, і всі три рази - паркуючись, або виїжджаючи з парковки. І я такий не один! На офісній парковці машини царапають і б'ють регулярно. Це прискорбне явище є наслідком того, що габарити машини зсередини відчуваються погано, особливо на початках. Особливо в темряві. Особливо коли довкола інші машини на дуже малій відстані, як це зазвичай і буває на парковках. Тепер на стоянці я намагаюсь заїхати між дерев, вони видаються мені передбачуванішими за інших водіїв. Наукою доведено, що дерева першими на машини не нападають, але якщо на нього випадково наїдеш - поранення будуть серйозні.
Далекі відстані
Я довго думав - їхати чи не їхати в Житомир (420км). Було страшно їхати на таку велику відстань по такій живій трасі. Та страх виявився повністю безпідставним. По-перше вона ніяка не жива - машин там обмаль. По-друге, за 400+ кілометрів я не лише майже не стомився, але й не потрапив у жодну небезпечну ситуацію. І це за дуже сильного дощу і бокового вітру, від якого машину порядно трусило. Включаєш 5-ту передачу і їдеш. Знаків, світлофорів - одиниці. Траса добре розмічена, і навіть частково обладнана відбійником посередині, тож можна розслабитись.
Ахтунг! Ямен!
Цю фразу я вчу себе вимовляти замість п'ятиповерхових матів, які лізуть в голову при пересуванні по більшості наших доріг. Я думаю, німці не змогли нас завоювати через те, що техніка не пройшла. Стан більшості доріг за межами міжнаціональних трас можна назвати одним словом - катастрофа (простіше кажучи - "піздєц"). І найгірше в наявості ям навіть не те, що машина дере пузом по якомусь камінню чи асфальтовим хвилькам, і кожен стук по підвісці озивається болем в серці водія. А в тому, що коли на дорозі ями - водій не дивиться вперед, він дивиться лише на ями. І це - небезпечно! З ситуацією можновладці в нас боряться дуже цікавим способом. Купують джипи. У Львові є район (вулиці Кримська-Кубанська), де вздовж особняків по лімону баксів йде дорога з ямами розміром з моє колесо. Моє, але не машин, які стоять в дворах особняків. Там колеса більші. Напевне це краще, ніж скинутись на засипку ям...
Місто
Їздити містом важко, але загалом не страшно. Основною проблемою є потреба швидко орієнтуватися в знаках - куди можна і ні, і звикання до нікудишньої розмітки. По бруківці шкода машину. Від снігу вулиці ніхто не прибирає, тож доведеться звикнути, що взимку дороги стають в півтора рази вужчими. Якщо ж врахувати як в нас люди паркуються, то можуть стати зовсім вузькими, аж до того, що ними страшно їздити навіть в один ряд.
А паркуються люди просто феєрично. Подивившись на це, розумієш, чому ми живемо в такі жопі. Тому що нам насрати один на одного, і свідомість в більшості людей нижче за плінтус. Спочатку кмітливі водії паркували своїх "ляль" на тротуарах і газонах, порушуючи права пішоходів. Та потім пішоходи організувались у групу "Дайте пройти", і обставили більшість тротуарів сталевими стовпчиками - єдиним ефективним заборонним знаком в Україні. І тоді всі почали паркуватись на дорогах навпроти стовпчиків. Машини ставлять на перехрестях, повністю затуляючи огляд іншим водіям. Звичним явищем є зупинка на аварійку на тролейбусній зупинці або перехресті, щоб вийти і поговорити з другом, або скочити за цигарками. Стоять масово на суперзайнятій вулиці Коперніка, затуливши 2.5 смуги з 3.5 наявних. Все це за повної мовчазної згоди ДАІшників, які присутні на тій вулиці постійно. Під знаками, на пішохідних переходах, порушуючи всі мислимі і немислимі ПДР і правила здорового глузду. Стоять. Аби тільки не пройти зайвих 100 метрів, і не заплатити зайву гривню за парковку...
Бійтесь девяток
Найнебезпечніший для мене транспортний засіб - це девятка. Страшніше за неї лише тонована девятка з кількома малолітніми імбецилами всередині. Як я зрозумів, девятка - це ознака якраз такого статусу, який дозволяє цілковито ігнорувати правила і інших водіїв, і поводити себе на дорозі так, ніби це особисто твоя дорога, і її вартість входить в ціну девятки. Більшість дорожніх олігофренів були озброєні саме девятками, тож для мене поява цього авто поруч - означає приблизно те саме, що проблисковий маячок. Власники цього авто не бояться ударів - їздять щоразу як востаннє. При появі девятки потрібно притиснутись до узбіччя, щоб небезпека могла безперешкодно проїхати далі. Правило Дай Дурному Дорогу потрібно записати в ПДР прямо на обкладинку.
Поїхали в Ашан!
Як я вже говорив, я купував машину не для того, щоб їздити нею щодня. Але є одне "але". Коли машина стоїть, в неї хочеться сісти і кудись на ній поїхати. Як казала колись Ярослава -
Куди? Навіщо? Раніше ж не треба було! Та знайдеться куди. Наприклад, в Ашан. Навіщо - теж знайдеться, головне сісти в авто і поїхати. І будьте певні, що якщо раніше Ви бували в Ашані раз на тиждень, і витрачали за раз 300 грн, то тепер Ви і далі будете бувати там раз на тиждень, але витрачати за раз будете тричі більше. Ні, Ви не станете втричі грубшими, боронь Боже! Просто тепер у вас є машина з багажником, які все одно 10 чи 30 кілограм Ви набрали в Ашані! Тридцять кілограм в багажнику і тридцять кілограм на горбу - це різні 30 кілограм. Щоб пом"ягшити цей ефект, є простий воркераунд - добре поїште перед поїздкою. Це може заощадити Вам купу грошей."Тато, давай зайдемо Кудись і купимо там Щось!"
Потім Ви зрозумієте - як то недобре - ходити на роботу пішки. І відчуєте бажання їздити туди на машині. Спокуса сісти в авто і поїхати часом переважає навіть те, що більшість знайомих автомобілістів знаходиться в жахливій фізичній формі, бо вони майже не ходять. Людством рухає лінь, і організм автоматом хоче йти шляхом найменшого спротиву. Машиною - простіше, комфортніше, і під музику. Це зручно. Навіть якщо ви не зекономите час, зате прийдете в офіс свіженьким, а не з мокрою спиною і виваленим язиком.
Епілог.
Тепер я маю машину!
Боротися з бажанням скрізь їздити - нелегко, але потрібно. Я ж не хочу цієї залежності! Я обіцяю! Дайте лиш пройти зимі. От підсохнуть вулиці, розквітнуть
Хоча ні. Навесні ж на вулицях мокро. Краще я почекаю літа. Все зелене, сухо, чудово виглядає центр...
Хоча ні, літом ходити спекотно. Може відкладу до осені...
Женя, бляха муха, покажи залізного коня!!!
ReplyDeleteВасьок, скільки років! Нє вопрос!
ReplyDeleteВ Ашан, как и в любой супермаркет - только со списком!
ReplyDelete